import pygame OKNO_SZER = 800 OKNO_WYS = 600 FPS = 60 PALETKA_WYS = 80 PALETKA_SZER = 20 PIŁKA_R = 10 SPEED = 5 PALETKA = (255, 255, 255) PIŁKA = (255, 255, 255) TŁO = (0, 0, 0) pygame.init() okienko = pygame.display.set_mode((OKNO_SZER, OKNO_WYS), 0, 32) pygame.display.set_caption("Przykład Ponga") zegarek = pygame.time.Clock() gracz1 = pygame.Rect(0, OKNO_WYS//2-PALETKA_WYS//2, PALETKA_SZER, PALETKA_WYS) gracz1_speed = 0 gracz2 = pygame.Rect(OKNO_SZER-PALETKA_SZER, OKNO_WYS//2-PALETKA_WYS//2, PALETKA_SZER, PALETKA_WYS) gracz2_speed = 0 piłka_x = OKNO_SZER//2 piłka_y = OKNO_WYS//2 graj = True while graj: for zdarzenie in pygame.event.get(): if zdarzenie.type == pygame.QUIT: graj = False elif zdarzenie.type == pygame.KEYDOWN: if zdarzenie.key == pygame.K_w: gracz1_speed -= SPEED elif zdarzenie.key == pygame.K_s: gracz1_speed += SPEED elif zdarzenie.key == pygame.K_UP: gracz2_speed -= SPEED elif zdarzenie.key == pygame.K_DOWN: gracz2_speed += SPEED elif zdarzenie.type == pygame.KEYUP: if zdarzenie.key == pygame.K_w: gracz1_speed += SPEED elif zdarzenie.key == pygame.K_s: gracz1_speed -= SPEED elif zdarzenie.key == pygame.K_UP: gracz2_speed += SPEED elif zdarzenie.key == pygame.K_DOWN: gracz2_speed -= SPEED gracz1.y += gracz1_speed if gracz1.y < 0: gracz1.y = 0 elif gracz1.y > OKNO_WYS-PALETKA_WYS: gracz1.y = OKNO_WYS-PALETKA_WYS gracz2.y += gracz2_speed if gracz2.y < 0: gracz2.y = 0 elif gracz2.y > OKNO_WYS-PALETKA_WYS: gracz2.y = OKNO_WYS-PALETKA_WYS okienko.fill(TŁO) pygame.draw.rect(okienko, PALETKA, gracz1) pygame.draw.rect(okienko, PALETKA, gracz2) pygame.draw.circle(okienko, PIŁKA, (piłka_x, piłka_y), PIŁKA_R) pygame.display.update() zegarek.tick(FPS) pygame.quit()