[o]

Kontakt

Email: . Dla leniwych:

Piszcie, proszę, jeśli znajdziecie błędy w poniższych materiałach.

Pułapki rachunku prawdopodobieństwa

Liczby Fibonacciego

Lista zadań z własności liczb Fibonacciego. Będzie kiedyś rozwinięta.

Nierówności

Lista zadań z nierówności cyklicznych i symetrycznych, podzielona na kilka części. W pierwszej zadania, które mają symetryczne rozwiązania. W drugiej — związane z nierównością Czebyszewa. Trzecia część dotyczy nierówności symetrycznych dowodzonych niesymetrycznie, a więc zakładając uporządkowanie zmiennych. Czwarta to rozmaitości.

Podzielność

Lista zadań — głównie olimpijskich — z teorii liczb, podzielona na kilka części. Wersja alfa.

Teoria gier

Kilka słów o grach kółko i krzyżyk oraz nim.

Ułamki łańcuchowe

Lista zadań z ułamków łańcuchowych, pomyślana jako samouczek. Zobacz też hasło na Wikipedii oraz wprowadzenie po angielsku (ze świetnym kalkulatorem on-line).

Wielomiany

Lista zadań z wielomianów. Rozpoczyna się od wstępu z listą definicji i własności; większość podanych twierdzeń ma swoje strony na Wikipedii. Pierwsza lista zadań jest skróconym samouczkiem. Później znajdują się (często niełatwe) zadania z polskich olimpiad, podzielone na kilka kategorii.

Sznurki

Tematyczne:

Ogólne:

Gra

zagraj przez Internet zamieść na stronie

Cel gry: połączyć przeciwległe krawędzie (czerwony — lewą i prawą; zielony — górną i dolną). Wykonuje się po dwa ruchy z wyjątkiem ruchu rozpoczynającego. Po zakończeniu gra uruchamia się ponownie po 3 sekundach.

Jest to wariant znanej gry Bridg-It, w której wykonuje się po jednym ruchu. O oryginale można poczytać np. na stronie Marka Thompsona.