Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


rok2324:letni:projekt

Projekt

Projekt zaliczeniowy składa się z 5 części. Przeczytaj całość projektu, aby wiedzieć, jaki schemat bazy będzie optymalny do rozwiązania poszczególnych zadań.

Podczas realizacji raportu możesz pracować na lokalnej bazie danych. Jeśli chcesz pracować na serwerze do zajęć (giniewicz.it), zgłoś się po indywidualny login/hasło oraz bazę danych na projekt.

Część 1 - projekt i utworzenie schematu (10p)

Zaprojektuj i zaimplementuj schemat bazy danych dla warsztatu „Pimp My Wheels”, który oprócz prowadzenia klasycznego warsztatu, zajmuje się skupem, renowacją i sprzedażą samochodów oraz motocykli.

Baza powinna przynajmniej posiadać informacje o:

  1. pracownikach,
  2. posiadanym wyposażeniu i częściach,
  3. kupionych i sprzedanych pojazdach,
  4. rozliczeniach kosztów renowacji lub napraw,
  5. informacjach o transakcjach finansowych,
  6. klientach.

Schemat możesz utworzyć ręcznie (CREATE TABLE itp) albo automatycznie przez połączenie z jakimś pakietem statystycznym lub językiem programowania.

Część 2 - skryptowe wypełnienie bazy (15p)

Połącz bazę danych z wybranym narzędziem (Python/R/Excel/Matlab/Mathematica/…).

W oparciu o losowanie wygeneruj dane do tabel. Wylosowane dane powinny mieć sens. Zadbaj między innymi o to, żeby:

  1. imiona i nazwiska były realistycznej długości, na przykład losując pary popularnych imion i nazwisk na podstawie danych GUS,
  2. daty były uporządkowane, czyli na przykład data kupna lub sprzedaży nie była poza zakresem działania warsztatu,
  3. informacje o pojazdach miały sens,
  4. pracownicy powinni zarabiać przynajmniej najniższą krajową.

Rozmiar bazy powinien być rozsądny (porównywalny z tym, co może zebrać rzeczywisty warsztat). Czas działania firmy to przynajmniej rok, zatrudnia obecnie minimum 5 pracowników, wypłacając im adekwatne i zgodne z prawem wynagrodzenie. W poprzednim roku działalności zakupiono przynajmniej 5 pojazdów, naprawiono przynajmniej 20 pojazdów dla przynajmniej 10 klientów. Sprzedano przynajmniej 10 pojazdów. W bazie powinny pojawić się marki przynajmniej 10 różnych pojazdów.

Część 3 - analiza danych (15p)

Połącz bazę danych z wybranym narzędziem (może być inne niż w poprzedniej części!).

  1. Odsetek naprawianych marek pojazdów.
  2. Sporządź wykres liczby naprawianych pojazdów w każdym miesiącu pracy warsztatu.
  3. Umieść w raporcie tabelę najlepszych okazji, czyli pojazdów skupionych i sprzedanych, które przyniosły najwięcej zysku (uwzględniając również ich naprawę, jeżeli takowa była konieczna).
  4. Postaw i odpowiedz analizą na minimum cztery dodatkowe pytania.

Część 4 - raport (10p)

Połącz bazę danych z wybranym narzędziem (może być inne niż w poprzedniej części!). Jeśli wykonujesz zadanie w tym samym narzędziu (na przykład KnitR), raport może od razu wykonywać analizę z części 3.

Przedstaw wykonaną analizę w formie raportu PDF lub HTML — całość procedury powinna dać się zautomatyzować, za pomocą wykorzystanego narzędzia lub jakiegoś skryptu uruchamiającego różne narzędzia w konkretnej kolejności.

Część 5 - dokumentacja (10p)

Do projektu dołącz dokumentację a w niej:

  1. spis użytych technologii,
  2. listę plików i opis ich zawartości,
  3. kolejność i sposób uruchamiania plików, aby uzyskać gotowy projekt,
  4. schemat projektu bazy danych,
  5. dla każdej relacji listę zależności funkcyjnych z wyjaśnieniem,
  6. uzasadnienie, że baza jest w EKNF,
  7. opis, co było najtrudniejsze podczas realizacji projektu.
rok2324/letni/projekt.txt · ostatnio zmienione: 22.04.2024 12:49 przez Andrzej Giniewicz